Možnosti reklamy a marketingu pre Vaše podnikanie

V dnešnom svete je veľa predajcov a konkurenčný trh je teda naozaj preplnený. Ak sa chcete presadiť v tomto svete, musíte byť jednoznačne kvalitným a šikovným podnikateľom. Dôležitou vlastnosťou predajcu je budovanie dôveryhodnosti a dobrých vzťahov.

Úlohou podnikateľa, teda predajcu je predať zákazníkovi to, čo žiada a čo potrebuje. Čo je však dôležité pri tomto fakte je to, že môže u zákazníka vzbudiť záujem práve o jeho produkty či služby. Poslednou úlohou predajcu je vytvoriť záujem zákazníka o nákup práve  v jeho predajni či obchode.

Čo všetko vplýva na takéto rozhodnutie zákazníka? Ako zaujať?

Najznámejšie možnosti reklamy a marketingu

Sú rôzne formy marketingu, stačí sa len rozhodnúť, ktorú využijete. Myšlienky a možnosti ako sa dostať do popredia a priniesť na svoj trh návštevníkov a zákazníkov je naozaj veľa, spomenieme najčastejšie marketingové formy:

Outdoor:

  • billboardy, stojany, MHD, SAD, ŽSR

Tlačená forma:

  • noviny, časopisy, letáky, plagáty, vizitky, reklamné predmety, prospekty, nálepky

Elektronické média:

  • rozhlas, rádio, televízia,

Internet marketing ( online marketing ):

  • internetová stránka
  • PPC kampane
  • porovnávače cien
  • bannerová a textová reklama
  • email marketing
  • blogy
  • sociálne siete

V tomto kroku prichádza ťažké rozhodovanie pre správnu a účinnú voľbu reklamy a propagácie. Každá forma reklamy má svoje výhody a nevýhody a výber samozrejme záleží aj od Vášho finančného rozpočtu, ktorý zvolíte pre túto časť Vášho podnikania.

Predstavme si výhody a nevýhody niektorých typov reklamy:

TV:

Výhody: obraz, zvuk, vysoký dosah, možnosť výberu času

Nevýhody: cena, otravovanie sledovateľov a vyvolanie prepínania kanálov, krátky čas reklamného spotu

Noviny a časopisy

Výhody: aktuálnosť informácií, vyšší počet čitateľov, dobré meno a značka

Nevýhody: len vizuálne a textové zobrazenie, krátka životnosť

Plagáty, letáky:

Výhody: cena, oslovenie zákazníkov priamo v predajniach či firmách, dobrá a výstižná vizualizácia

Nevýhody: krátka životnosť, znehodnotenie vytlačenej podoby, priama reklama, ktorú si človek nežiadal

Internetová reklama:

Výhody: užívateľ si vyhľadáva informácie sám, nízka cena, dlhodobá investícia a životnosť, rýchlosť spracovania, možnosť zacielenia, meranie úspešnosti, aktuálnosť

Nevýhody: výskyt nevhodného spracovania, zaradenie reklamy,  miesta pre zobrazovanie, veľká konkurencia,

Ak sa zameriame na finančnú stránku reklamy, tak ako cenovo najvýhodnejšia možnosť pripadá do úvahy online reklama, teda reklama na internete. Je vhodná hlavne pre začínajúcich podnikateľov, ktorí môžu svoje kvality reprezentovať na internete a pritom si určiť rozpočet a mať ho pod kontrolou.

Prečo je online reklama cenovo výhodná?

Samotná realizácia tvorby web stránky prechádza procesom, kde nie je jednotne stanovená cena. Zákazník si môže vybrať požadovaný typ stránky, jej náročnosť a vhodné funkcie. Na základne týchto vlastností sa odráža cena. Je nespočetné množstvo firiem, ktoré ponúkajú drahé ale i lacné typy web stránok. Výhodou je, že za webovú prezentáciu sa platí iba raz, nečaká na Vás množstvo mesačných poplatkov a pod.

Novým firmám, ktoré chcú preraziť vo svete konkurencie je odporúčané využitie PPC kampaní (pay per clik). Prečo? Získajú výhodné prvé pozície pri vyhľadávaní a platia iba za skutočný preklik na ich web stránku, nie za ich zobrazenie. Teda ak sa užívateľ dostane na ich web, skutočne niečo hľadá a potrebuje niečo z danej oblasti a takto sa dostane priamo na propagovaný web.  Klient si môže dokonca stanoviť rozpočet sám a taktiež ho primerane rozdeliť a kontrolovať. Tento typ reklamy môže aj vyhodnotiť.

Samozrejme nezatracujeme tradičné marketingové formy, no myslíme, že sú na ústupe a je efektívne spájať ich s internetovou reklamou.

Prečo internet?

Internet poznáme ako najrozšírenejšie informačné médium. Mnoho užívateľov vyhľadáva informácie na internete priamo alebo prostredníctvom internetových vyhľadávačov. Všetky nájdené informácie sú v elektronickej podobe a teda poznáme ľahké možnosti ako ich prenášať, ukladať, či zdieľať.

Spoločnosť Gemius uviedla štatistiky z roku 2014, kde sa zvýšila návštevnosť internetu na Slovensku a dnes ho navštevuje už 71% osôb vo veku 18-69 rokov. Populácia užívateľov internetu tak predstavuje 3,3 milióna.

Z týchto údajov vieme, že užívanie internetu za posledné roky určite stúplo a predpokladá sa, že bude stúpať i naďalej, a v tom je vidieť ďalšiu výhodu online reklamy.

Čo všetko by mala mať úspešná firma na webe?

Ponuku pre dlhodobý a efektívny marketing Vám zabezpečí webová stránka so všetkými potrebnými informáciami o Vašom podnikaní. Predstavíte tak svoju firmu najlepšie ako viete, všetky produkty či služby, spôsoby spolupráce, kontaktné informácie, rady a tipy z vašej oblasti a množstvo zaujímavých nápadov, ktoré dokážu zaujať.

Je však dôležité dodržiavať potrebné vlastnosti, aby ste užívateľa dokázali zmeniť na Vášho zákazníka. Teda ho musíte prostredníctvom Vašej webovej stránky nasmerovať priamo tam, kam potrebuje. Zaujať ho dizajnom, prehľadnosťou, sortimentom, cenami, akciami, výhodami a hlavne pravdivými informáciami. Všetky tieto funkcie vedia ovplyvniť každého návštevníka.

Pre propagáciu Vašej internetovej stránky si môžete zvoliť rôzne druhy a formy online-marketingu, napr. kvalitnú SEO optimalizáciu, PPC kampane, kampane na sociálnych sieťach a množstvo iných prvkov.

Takýmto najmodernejším spôsobom propagácie Vašej podnikateľskej činnosti môžete dosiahnuť požadovaný zisk a udržiavanie Vášho dobrého mena vo svete konkurencie.

Budovať vzťah s Vašimi zákazníkmi môžete dostačujúcou komunikáciu prostredníctvom kontaktných formulárov, live chatovania, telefonicky, ale i reakciami a vyjadreniami na sociálnych sieťach.

Kreatívne riešenia web stránok v modernom dizajne pre rôzne zariadenia napr. počítače, tablety či mobilné telefóny vytvára spoločnosť NOGRAN s.r.o. pre rôzne typy firemných stránok, osobných prezentácií, e-shopov, organizácií či zariadení, blogových portálov, magazínov a pod.

Spoločnosť ponúka produkty, ktoré oslovia každého návštevníka, nemusíte podnikať vo veľkých, stabilných firmách s dlhoročnými tradíciami. Pre úplných nováčikov na trhu je tento spôsob marketingovej propagácie výhodnou investíciou. Malé firmy či živnostníci dokážu priniesť na svoj účet vytúžený zisk a dostať sa na dobré pozície vo svete internetu.

So všetkým Vám pomôže tím spoločnosti a nasmeruje Vás na cestu Vášho úspechu.

Premeňte svoje podnikanie na zisk a buďte online!

Komentáre